Algemene voorwaarden voor bonusprogramma

Het zooplus bonusprogramma is een beloningssysteem voor trouwe klanten. Voor het verzamelen van zooPoints, de inwisseling daarvan tegen bonusproducten en het algemene principe van ons zooplus bonusprogramma gelden de volgende voorwaarden:


1. Deelname

Alle geregistreerde klanten van zooplus met een account komen in aanmerking. De deelname is kosteloos en onderdeel van het ‘Mijn zooplus account’.


2. zooPoints

2.1 Algemeen

De basis van het zooplus bonusprogramma bestaat uit zooPoints, die bijgeschreven worden op de puntenrekening van de klant. De zooPoints kunnen uitsluitend worden gebruikt voor de doelen die in de deelnamevoorwaarden vermeld zijn. zooPoints van andere spaarprogramma’s kunnen niet omgezet worden in zooPoints. De puntenrekening en het puntentegoed zijn niet overdraagbaar en niet inwisselbaar tegen geld. De actuele stand op jouw puntenrekening kun je in jouw persoonlijke account bij zooplus onder "mijn zooplus" terugvinden. Het puntensaldo kan -alleen door jou- te allen tijde ingezien worden.

2.2 Verkrijgen van zooPoints

Het verkrijgen van zooPoints geschiedt automatisch voor iedere bestelling, wanneer de betaling van de bestelling door ons verwerkt is. Voor iedere betaalde bestelling bij zooplus worden de zooPoints bijgeschreven op jouw puntenrekening. Het aantal bijgeschreven zooPoints is afhankelijk van het totaalbedrag (exclusief eventuele verzendkosten) van de bestelling. Voor iedere euro ontvang je één zooPoint. Voor enkele speciale acties kunnen zooPoints apart bijgeschreven worden.

2.3 Uitsluiting van bijschrijving van zooPoints

Voor producten met een verkoopsprijs van 0 euro (bijvoorbeeld probeerverpakkingen, beloningsgeschenken, bonusproducten), ingeleverde tegoed- en cadeaubonnen en andere kortingen en naleveringen worden geen zooPoints bijgeschreven. Bepaalde andere betalingen kunnen uitgesloten worden van bijschrijving van zooPoints. Per kalenderjaar kunnen er maximaal 10.000 zooPoints worden bijgeschreven. Na het bereiken van deze waarde worden geen extra zooPoints meer bijgeschreven tot het einde van het jaar.

2.4 Bijschrijvingsprocedure

zooPoints worden automatisch bijgeschreven op de puntenrekening, wanneer de betaling van een bestelling door zooplus verwerkt is. De bijschrijving vindt plaats op de puntenrekening dat hoort bij het klantnummer waarmee de bestelling geplaatst is. Wanneer een klant via meerdere accounts bij zooplus bestelt, worden de punten overeenkomstig op de afzonderlijke puntenrekeningen bijgeschreven.

2.5 Vervallen van zooPoints

zooPoints dienen binnen 12 maanden vanaf bijschrijving op de zooPoints rekening ingewisseld te worden voor bonusproducten. Indien dit niet het geval is, vervallen de punten aan het einde van het kwartaal. Op jouw puntenrekening kun je zien hoeveel punten op welke datum komen te vervallen. De punten vervallen ook indien jouw rekening om legitieme redenen wordt geblokkeerd. Speciale zooPoints acties kunnen een korte vervaldatum hebben.


3. Inwisselen van zooPoints voor bonusproducten

3.1 Algemeen

Iedere deelnemer kan zijn zooPoints inwisselen voor bonusproducten op het moment dat zijn puntenrekening een overeenkomstig saldo bevat. Aanbiedingen en het benodigde aantal punten voor de verschillende bonusproducten worden door zooplus vermeld in de bonusshop. Bonusproducten kunnen alleen worden besteld in combinatie met een normale bestelling met een minimumbestelwaarde van € 9,00. Per bestelling kun je van elk bonusartikel slechts 1 stuk in jouw winkelwagen leggen.

3.2 Inwisselingsvoorwaarden

Bonusproducten kunnen alleen via de persoonlijke puntenrekening van de klant onder 'mijn zooplus' besteld worden. De beschikbaarheid van bonusproducten kan per datum en seizoen variëren. Bonusproducten kunnen wegens omstandigheden op bepaalde tijden niet beschikbaar zijn. Voor bepaalde bonusproducten kunnen de deelnamevoorwaarden door middel van speciale voorwaarden aangepast of aangevuld worden. Deze worden bij het overeenkomstige bonusproduct vermeld.

3.3 Verzending van bonusproducten

Het bonusproduct wordt samen met de door jou bestelde reguliere producten verzonden. Voor de bonusproducten gelden de normale verzendvoorwaarden en de normale verzendkosten van zooplus. Meer informatie over de verzendkosten van zooplus vind je hier. Het bonusproduct wordt met een klik op het winkelwagensymbool aan jouw winkelmand toegevoegd.

Wanneer je een bonusproduct defect ontvangt, ontvang je van ons een nieuw vervangend product. Hiervoor dien je het defecte bonusproduct voldoende gefrankeerd aan ons terug te sturen. Verzendkosten hiervoor worden vergoed. Je kunt jouw retourzending sturen naar:

zooplus SE

Rhenus Contract Logistics Tilburg Kraaiven B.V.

Ledeboerstraat 46-48

5048 AD Tilburg


4. Overig

4.1 Programmabeëindiging

zooplus behoudt zich het recht voor het zooplus bonusprogramma te allen tijde te kunnen beëindigen of door een ander programma te vervangen.

4.2 Veranderingen

zooplus behoudt zich het recht voor te allen tijde veranderingen of aanvullingen van de deelnamevoorwaarden, de bonusproducten of andere in de deelnamevoorwaarden beschreven verlopen van het bonusprogramma aan te brengen. Veranderingen of aanvullingen van deze deelnamevoorwaarden worden door publicatie op de website bekend gemaakt.


Gegevensbescherming

Privacyverklaring voor het zooplus bonusprogramma

Wie is voor de verwerking van je gegevens verantwoordelijk en tot wie kan ik me richten betreffende het thema gegevensbescherming?

zooplus SE, Sonnenstraße 15 in 80331 München, vertegenwoordigd door de directie: dhr. Geoffroy Lefebvre, dhr. Andreas Maueröder en zijn verantwoordelijk voor de gegevensbescherming. Vragen kan je per mail sturen naar service@zooplus.nl of aan onze vertegenwoordiger van de gegevensbescherming (HWData GmbH, Leonrodstr. 54 in 80636 München, ph@hwdata.de).

Welke gegevens worden binnen het zooplus bonusprogramma verwerkt?

Wij verwerken hier enkel je e-mailadres, je achternaam en de stand van je bonusaccount (met de bestelgeschiedenis).

Waarvoor worden mijn gegevens gebruikt (doel van de verwerking) en op welke manier (rechtsgrondslag) gebeurt dit?

De gegevens worden uitsluitend verwerkt voor het verstrekken van het zooplus bonusprogramma en regelmatige informatieverstrekking over de desbetreffende stand in het account. Buiten dat vindt er geen andere verwerking plaats. De verwerking is gebaseerd op artikel 6, lid 1, onder b) van EU-AVG, omdat wij het bonusprogramma als kosteloos onderdeel van de contractuele verhouding zien.

Worden mijn gegevens doorgegeven?

Nee, wij geven de gegevens niet aan derden door.

Worden mijn gegevens aan een derde land of aan een internationale organisatie overgegeven?

Nee, ook overgave van de gegevens aan een derde land gebeurt niet.

Vindt er een automatische besluitvorming plaats of gebeurt er een andere vorm van profilering?

Nee, wij gebruiken geen automatisering. We maken geen profielen en we combineren de gegevens ook niet met andere gegevens.

Hoe lang blijven mijn gegevens bewaard?

We bewaren je gegevens zo lang als het klantenaccount ‘mijn zooplus account’ bestaat. Als je toch wil dat de gegevens in het zooplus bonusprogramma worden verwijderd, dan kan je dit te allen tijde laten weten via de eerder genoemde contactmogelijkheden.

Welke rechten heb ik tegenover zooplus SE?

Je hebt het recht te allen tijde van zooplus een bevestiging op te vragen met daarin of wij jouw persoonlijke gegevens verwerken en ook heb je het recht op informatie over deze persoonlijke gegevens. Je hebt het recht op correctie, verwijdering en beperking van de gegevensverwerking, alsook het recht te allen tijde bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonlijke gegevens en de toestemming voor gegevensverwerking te allen tijde in te trekken of de gegevensoverdracht te eisen. Alle informatie- en inlichtingenaanvragen, intrekkingen of tegenspraak met betrekking tot de gegevensverwerking kan je per e-mail sturen naar onze vertegenwoordiger van de gegevensbescherming of de bovengenoemde contactgegevens. Bovendien behoud je bij privacyschending het recht bij een toezichthoudende autoriteit bezwaar te maken.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zooplus neemt de bescherming van de gegevens van haar klanten serieus. De privacyverklaring van zooplus is hier beschikbaar

Status van deze deelnamevoorwaarden: 2 november 2022.