Help

De producten in de winkelwagen zijn gewist (cookies)

Als ik probeer de bestelling te verzenden ontvang ik een foutmelding.
De winkelwagen accepteert slechts één product of wordt gewist.
Wat zijn cookies?
Waarom zijn cookies nodig bij zooplus?
Hoe stel ik mijn browser in om cookies te accepteren?

Firewalls en veiligheidscertificaten

Als ik mijn bestelling verzend krijg ik de foutmelding ‘uw winkelwagen is gewist’.
Nadat ik mijn bestelling verzonden heb (stap 4: overzicht van bestelling) wordt er geen bevestiging getoond en het scherm is leeg. Is mijn bestelling ontvangen?
Ik heb problemen met het veiligheidscertificaat voor Opera.

Overige

Waarom wordt de rand aan de zijkant niet getoond op de website?

Uw bestelling

Is er een minimum of maximum bestelwaarde?
Kan ik verschillende bestellingen combineren?
Kan ik mijn bestelling veranderen nadat ik hem verzonden heb?
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Krijg ik een orderbevestiging?
Krijg ik bericht zodra de bestelling uitgevoerd is?
Hoe bestel ik?
Hoeveel pakketten ontvang ik?
Hoe kan ik mijn bestelling vervolgen?
Ik heb een incomplete bestelling ontvangen.
Ik heb een kapot product/onderdeel ontvangen.
Ik heb 5 dagen geleden een product besteld, maar ik heb de bestelling nog steeds niet ontvangen.
Ik heb een fout artikel ontvangen.
Er zat geen factuur bij mijn pakket.
Ik heb een foute factuur ontvangen. Wat moet ik doen?

Levering

Hoeveel kost de verzending van een bestelling?
Hoe lang duurt het verzenden?
Welke bezorgservice gebruiken jullie?
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling bezorgd wordt?
Kan het bezorgadres afwijken van het factuuradres?
Kan mijn bestelling op een bepaalde dag geleverd worden?
Wat betekent het symbool ‘leverdatum’?

Betaling en veiligheid

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
Hoe werkt iDEAL?
Hoe werkt vooruitbetaling?
Hoe werkt overschrijving / betaling achteraf?
Ik betaal met een creditcard. Wanneer wordt het bedrag afgeboekt?
Ik heb een betaalherinnering ontvangen, maar ik heb de rekening al betaald.
Ik heb een betaalherinnering ontvangen, maar de betreffende producten heb ik helemaal of gedeeltelijk terug gestuurd.

Retourneren en vervanging

Wat is jullie retouradres?
Is er een limiet voor retourneren?
Moet ik de verzendkosten betalen?
Wanneer en hoe betalen jullie de verzendkosten?
Het product wat ik besteld heb past niet. Mag ik het terug sturen?
Waarom ontvang ik een factuur bij mijn geretourneerde bestelling, terwijl ik de vorige rekening al betaald heb?

Tegoedbonnen en korting

Welke tegoedbonnen en kortingen bieden jullie aan?
Hoe wissel ik een tegoedbon in?
Kan ik meerdere tegoedbonnen tegelijkertijd inwisselen?
Kan ik mijn tegoedbonnen tegen geld inwisselen?
Kan ik cadeaubonnen kopen bij zooplus?
Hoe wordt de cadeaubon verstuurd? Kan ik de cadeaubon ook persoonlijk geven?
Hoe kan de ontvanger de cadeaubon inwisselen?

FAQ

Wie kan ik contacteren als ik een speciale vraag over een product heb?
Het product wat ik graag wil bestellen is momenteel niet verkrijgbaar. Kan ik het toch bestellen?
Hoe kan ik geïnformeerd blijven over jullie speciale aanbiedingen?
Hoe kan ik me voor de zooplus nieuwsbrief afmelden?
Hoe lang zijn de speciale aanbiedingen geldig?
Bieden jullie gratis proefpakketten aan?
Waarom leveren jullie alleen multipacks en megapacks in de natvoercategorieën?
Waarom kan ik multipacks en megapacks alleen in één smaak bestellen?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?

Nieuwsbrief

Wat is de zooplus nieuwsbrief?
Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?
Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?



 

De producten in de winkelwagen zijn gewist (cookies)

Als ik me probeer af te melden ontvang ik een foutmelding.

Controleer of uw browser cookies accepteert. Als uw computer geen cookies accepteert, kan het programma de producten in de winkelwagen niet opslaan. Kijk hieronder hoe u uw computer kunt instellen, zodatcookies worden geaccepteerd..

De winkelwagen accepteert alleen één product of wordt gewist.

Verander de veiligheidsinstellingen, zodat cookies geaccepteerd worden. Kijk hieronder hoe u uw computer kunt instellen, zodat cookies worden geaccepteerd.

Wat zijn cookies?

Cookies zijn alfanumerieke middelen voor de identificatie die via uw web browser overdragen worden op uw computer. Het gebruik van cookies is een techniek die vaak gebruikt wordt in online shops. Zo kan bijvoorbeeld de virtuele winkelwagen meestal niet worden opgeslagen zonder cookies.

Waarom heb ik cookies bij zooplus nodig?

Tijdens uw inkoop bij zooplus dragen wij permanent cookies over op uw hard drive. Dit maakt het voor ons systeem mogelijk de winkelwagen op te slaan tijdens uw inkoop. Een permanente cookie wordt op uw computer als file opgeslagen en het blijft daar als u de browser sluit. Deze cookie kan bij uw volgende inkoop gelezen worden. Zonder deze cookie kunt u geen producten in de winkelwagen leggen, dus winkelen bij zooplus zou onmogelijk zijn. De cookie van zooplus is alleen nodig voor het opslaan van de winkelwagen. We verzekeren u dat er geen informatie over uw koopgedrag in ons systeem opgeslagen wordt.

Hoe stel ik mijn browser in zodat hij cookies accepteert?

PC

Microsoft Internet Explorer, 6.0 voor PC , Win 32

Boven aan de browser op de taakbalk:

  1. Klik op tools, en klik dan op Internet Options.
  2. Klik op de privacy tab.
  3. De standaardinstelling is medium. Dit maakt het mogelijk cookies te accepteren. Om deze instelling te veranderen moet u de schuiver in de gewenste stand schuiven. Als de instelling op custom ingesteld is, klik dan de advanced button en kies accept cookies.
  4. Voor individueel instellen: in plaats van de schuiver te verschuiven klikt u op edit in de categorie website. In het nieuwe venster geeft u www.zooplus.nl in het veld website adres in en klik accepteren. Sluit het venster met ok.
  5. Klik ok

Mozilla 1.7 of hogere voor PC, Win 32

Boven aan de browser op de taakbalk:

  1. Klik op edit en kies dan preferences.
  2. In de categorie panel kies Privacy & Security en klik op het cookies label.
  3. Bevestig dat u de allow sites om cookies te installeren gecontroleerd heeft (de default setting) of u kunt beslissen welke cookies en welke niet opgeslagen worden door de andere cookie management options te kiezen.
  4. Klik op ok.

Netscape, 7.0 of hogere voor PC, Win 32

Boven aan de browser op de taakbalk:

  1. Klik op edit en klik dan op preferences.
  2. Klik op privacy en security en klik dan op cookies.
  3. Kies enable.
  4. Klik op ok.

Opera, 7.03 of hogere voor PC:

Boven aan de browser op de taakbalk:

  1. Kies preferences.
  2. Klik privacy en security.
  3. Als u dit wenst kunt u het aanpassen via het drop down menu, bijv. accepteer alle cookies zonder inquiries of accepteer alleen cookies van de actuele server.
  4. Klik op apply en klik dank op ok.

Mac

Mozilla, 1.3 voor Mac, OS X

  1. Menu Mozilla: kies Preferences.
  2. Klik privacy en security, en klik dan op cookies.
  3. De aanpassing Enable Cookies is genoeg om op onze site te zijn.
  4. klik op ok.

Netscape, 01 voor Mac, OS X:

  1. Menu bar Netscape: kies preferences.
  2. Klik op privacy en security en klik dan op cookies.
  3. De aanpassing Enable Cookies is genoeg om op onze site te zijn.
  4. klik op ok.
  5.  

Safari, 1.0 b voor Mac, OS X:

  1. Menu bar Safari: kies Preferences.
  2. Klik privacy en security en klik dan enable cookies, "just from the websites I am visiting."
  3. Dit is genoeg voor het gebruik van onze homepage.

Internet Explorer, 5.2 voor Mac, OS X:

  1. Menu bar Explorer: kies preferences.
  2. Bij Receive Files, kies Never Inquire
  3. Klik op ok.

Mozilla, 1.3 voor Mac, 9.x:

  1. Menu bar Edit: kies Preferences.
  2. Klik op Privacy en Security en klik dan op Cookies.
  3. De aanpassing Enable Cookies is genoeg om op onze site te zijn.
  4. klik op ok.

Netscape, 7.01 voor Mac, 9.x:

  1. Menu bar Edit: kies Preferences.
  2. Klik op Privacy en Security en klik dan op Cookies.
  3. De aanpassing Enable Cookies is genoeg om op onze site te zijn.
  4. klik op ok.

Internet Explorer, 5.x voor Mac, 9.x:

  1. Menu bar Edit: kies Preferences.
  2. Bij Receive Files, kies Never Inquire.
  3. Klik ok.

Firewalls en veiligheidscertificaten

Als ik mijn bestelling verzend ontvang ik een foutmelding: uw winkelwagen werd gewist.

Als u een firewall gebruikt moet u er zeker van zijn dat Port 443 voor SSL connections open is. Omdat er zo veel verschillende firewalls zijn kan zooplus geen gedetailleerde informatie bieden om een firewall te installeren. Kijk daarom in de instructies voor uw firewall. Als u in een netwerk van een firma werkt, contacteer dan de systeem administrator.

De meest actuele versie van het firewall programma moet ook geïnstalleerd zijn.

Mijn browser meldt dat mijn veiligheidscertificaat afgelopen is.

Veiligheidscertificaten hebben een afloopdatum. Hierdoor kan een foute datainstelling er de oorzaak van zijn dat SSL-pagina's niet getoond worden. Controleer daarom altijd of datum en tijd juist ingesteld zijn.

Nadat ik mijn bestelling heb verzonden (stap 4: overzicht van bestelling), wordt er geen bevestiging getoond en het scherm is leeg. Is mijn bestelling ontvangen?

De oorzaak hiervan is een Internet Explorer Update. Voor meer informatie en details voor reparatie of oplossen van problemen klik hier: http://support.microsoft.com.

Als u verdere vragen of aanmerkingen heeft, contacteer dan onze klantenservice.

Ik heb problemen met het veiligheidscertificaat voor Opera.

Open Opera, kies Settings van de menu bar File. Kies Security en dan Security Settings. Onder Certificates, kies TC Trustcenter, Germany, Class 2CA. Activeer het veld "Permitted connections to locations, which they will certificate". Klik ok en start Opera op nieuw.

Algemene informatie

 

Onze pagina zou leesbaar moeten zijn in al de geteste browsers. Als u oudere versies gebruikt is het mogelijk dat de layout en functies beïnvloed worden.

Daarom raden wij u aan om de oudere versies (ook de nieuwe versie van Netscape Communication, versie 4.78) te veranderen in de actuele versie 7 of hoger. Hier beneden vindt u adressen waar u de nieuwe browsers kunt downloaden. Dit zijn gratis downloads.

Let op:
De browser wordt op eigen risico geïnstalleerd. zooplus kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schades die veroorzaakt zijn door de installatie of het gebruik van de browser.

Het zooplus team streeft er naar deze informatie up to date te houden. Als u een fout in onze informatie vindt, verzoeken wij u ons via ons contactformulier te informeren. Hartelijk bedankt voor uw hulp.

Internet Explorer
voor Windows, starten met de versie Windows 98: Microsoft

Netscape
Version 8.1 in Engels: Netscape

Mozilla / Firefox

  1. Mozilla Version 1.X: Mozilla
  2. Firefox: Firefox

Opera
De actuele versie, alle operating systems: Opera

Cache (Temporary Internet Files)

Cache settings met verschillende browsers

Onze website en vooral onze shop wordt regelmatig geupdate, daarom gaan wij er vanuit dat u uw browsercache juist instelt. Zo kunt u er zeker van zijn dat u altijd toegang hebt tot onze meest actuele aanbiedingen. Wij raden de instellingen aan zoals hieronder beschreven. Via geselecteerde browsers beschrijven wij hoe u deze instellingen kunt veranderen.

PC

Internet Explorer version 6 of hoger voor PC

  1. Ga naar Tools en kies Internet Options
  2. De betreffende tab zou automatisch gekozen moeten worden. - onder Temporary Internet Files, klik op Settings
  3. Onder Check for Newer Versions of Stored Pages, kies Every Visit to the Page
  4. Klik twee keer ok

Mozilla version 1.7 voor PC

  1. Ga naar Edit en kies Preferences
  2. Kies Cache onder de categorie Advanced
  3. Onder Compare the Page in the Cache to the Page on the Network, activeer Always
  4. Klik o.k.

Netscape version 7.x voor PC

  1. Ga naar Edit en kies Preferences
  2. Kies Cache onder de categorie Advanced
  3. Onder Compare the Page in the Cache to the Page on the Network, kies Every Time I View the Page
  4. Klik op ok.

Opera version 9.x voor PC

  1. In het File menu kies Preferences
  2. Klik op History and Cache
  3. Onder Server kies Set all values, maar kies ten minste Documents at Every Time
  4. Klik Apply, en klik dan op ok.

Mac

Mozilla Mozilla 1.3 voor MacOS X

  1. Open Mozilla en ga naar Edit, dan Preferences
  2. Onder de categorie Advanced, kies Cache
  3. Onder Compare the Page in the Cache to the Page on the Network, activeer Every Time I View the Page
  4. Klik ok.

Netscape version 7.01 voor MacOS X

  1. In het Edit menu, kies Preferences
  2. Aan de linker kant klik op de pijl links van Advanced en klik op Cache
  3. Onder Compare the Page in the Cache to the Page on the Network, activeer Every time I view the page
  4. Klik op ok.

Internet Explorer version 5.2 voor MacOS X

  1. In het Explorer menu, kies Preferences
  2. Aan de linkerkant klik op de pijl links van de Web Browser. Klik de Advanced button
  3. Onder Cache, activeer Every Time en klik dan op ok.

JavaScript

Waarom heb ik JavaScript nodig?

U kunt op de website van zooplus surfen zonder Java en JavaScript. Wij raden u aan om JavaScript te activeren, zodat u van alle voordelen van onze website kunt profiteren. Hieronder vindt u een paar voorbeelden hoe u Javascript in uw browser kunt activeren.

PC

Microsoft Internet Explorer PC

  1. In het Tools menu, klik op Internet Options
  2. Klik op de Security tab
  3. Controleer dat Internet gekozen is en klik dan op Custom Level
  4. In de Settings box, klik op Enable Active Scripting
  5. Klik twee keer op ok/

Mozilla version 1.7 PC

  1. In het Edit menu, klik op Preferences
  2. Onder Advanced, kies Script & Plugins
  3. "Enable JavaScript for Navigator" zou al geactiveerd moeten zijn, zo niet, klik dan op ok.

Netscape version 7.x PC

  1. In het Edit menu, klik op Preferences
  2. Activeer Enable JavaScript, onder Advanced
  3. Klik op Refresh om de pagina te zien

Opera 9.x PC

  1. In het Files menu, kies Preferences
  2. Klik op Multimedia
  3. Onder JavaScript, Enable JavaScript for Navigator zou al geactiveerd moeten zijn, zo niet, klik dan op deze button
  4. Klik op Apply en klik dan op ok.

Overige

Waarom wordt de rand aan de zijkant niet getoond op de website?

De zooplus website is geoptimaliseerd voor de Internet Explorer versie 6.0 en meer actuele versies, Netscape versie 8 en hoger en Opera versie 6.0 en hoger. De website is ook geoptimaliseerd voor een 1024x768 monitor resolutie. Wanneer uw computer hier niet aan voldoet kan het voorkomen dat de website niet optimaal wordt weergegeven.

Uw bestelling

Is er een minimum of maximum bestel-waarde?

Vanaf 29,00 euro verzenden wij gratis binnen Nederland en België. Voor bestellingen van minder dan 35,00 euro brengen wij 2,99 euro verzendkosten in rekening, ongeacht het aantal pakketten, de grootte of het gewicht van de bestelling.

Naar Luxemburg verzenden wij gratis vanaf € 35,00 - voor bestelling van minder dan 35,00 euro brengen wij 2,99 euro verzendkosten in rekening, ongeacht het aantal pakketten, de grootte of het gewicht van de bestelling.

Als het product verkrijgbaar is bezorgen wij in normale hoeveelheden voor huishoudens. Onze minimum bestelwaarde is 14,00 euro (exclusief verzendkosten).

Kan ik verschillende bestellingen combineren?

Nadat de bestelling is afgegeven, is het niet meer mogelijk bestellingen te combineren. Wij danken u voor uw begrip.

Kan ik mijn bestelling veranderen nadat ik hem verzonden heb?

Dit is alleen in bepaalde gevallen mogelijk. Wij streven er naar elke bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, dus meestal kunnen bestellingen niet veranderd worden. Wij danken voor uw begrip.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Dit is alleen in bepaalde gevallen mogelijk. Wij streven er naar elke bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, dus meestal kunnen bestellingen niet geannuleerd worden. Wij danken voor uw begrip.

Contacteer in voorkomende gevallen onze klantenservice. Als u al voor de producten betaald heeft met een creditcard, krijgt u het geld teruggeboekt zodra wij de producten ontvangen hebben.

Krijg ik een orderbevestiging?

Ja, nadat u uw bestelling afgegeven heeft en deze verwerkt is ontvangt u een orderbevestiging binnen 1-2 uur.

Krijg ik bericht zodra de bestelling uitgevoerd is?

Ja, zodra de producten ons magazijn verlaten ontvangt u per e-mail een verzendbevestiging. Deze informeert u ook over het aantal pakketten dat u zult ontvangen.

Hoe bestel ik?

Wij leggen in onze shoppinghulp uit hoe u bij zooplus kunt bestellen.

Hoe veel pakketten ontvang ik?

Wij informeren u over het aantal pakketten voor uw actuele bestelling in de verzend-bevestiging per e-mail.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

U kunt uw bestelling volgen op "mijn zooplus". Bovendien kunt u onze klantenservice contacteren via ons online contactformulier.

Ik heb een incomplete bestelling ontvangen.

Het kan gebeuren dat de verschillende pakketten van één bestelling op verschillende dagen geleverd worden. Controleer of u alle pakketten die op de verzendbevestiging staan geschreven ook werkelijk ontvangen heeft. Als de levering nog steeds niet compleet is, contacteer ons dan via het contactformulier.

Ik heb een kapot product/onderdeel ontvangen.

Contacteer ons via ons online contactformulier.

Ik heb 5 dagen geleden iets besteld, maar ik heb de bestelling nog steeds niet ontvangen.

Contacteer ons via ons online contactformulier.

Ik heb een fout artikel ontvangen.

Contacteer ons via ons online contactformulier.

Er zat geen factuur bij mijn pakket.

Wij versturen de factuur óf per e-mail óf met het pakket mee. De keuze kunt u aanvinken bij het bezorgadres tijdens de bestelling. Als u geen factuur in het pakket heeft ontvangen kijk dan of u de factuur per e-mail hebt gekregen. Is dit ook niet het geval, contacteer ons dan via ons online contactformulier. Dan sturen wij u de factuur zo snel mogelijk toe.

Ik heb een foute factuur ontvangen. Wat moet ik doen?

Contacteer ons via ons online contactformulier.

Levering

Hoe veel kost de verzending van een bestelling?

Verzending is bij zooplus gratis vanaf een beselwaarde van 29,00 EUR binnen Nederland en België. Voor Luxemburg zijn er geen verzendkosten vanaf 35,00 EUR. Onder een bestelwaarde betaalt u altijd 2,99 EUR verzendkosten. Standaard zendingen worden geleverd met PostNL of DHL. Bestellingen in Luxemburg worden geleverd met DPD

Hoe lang duurt het verzenden?

De pakketten komen doorgaans na 1-2 werkdagen aan(Let op: dit geldt vanaf het moment dat de betaling bij ons binnen is).

Welke bezorgservice gebruiken jullie?

PostNL
Standaard zendingen worden in de meeste gevallen binnen 2 werkdagen geleverd. PostNL heeft twee afleverpogingen en levert maandag t/m zaterdag. Wanneer er niemand thuis is probeert de bezorger het pakket afleveren bij uw directe buren. Als de bezorger geen mogelijkheid heeft het pakket af te leveren, is het pakket na de tweede afleverpoging af te halen bij het dichtsbijzijnde postkantoor (Nederland) of PostNL afhaalpunt (België).

DHL

DHL levert uw pakket in de meeste gevallen binnen twee werkdagen. Wanneer u niet thuis bent levert de bezorger het pakket bij een van u buren. Als dit ook niet mogelijk is ontvangt u een notificatie, waarmee u een bezorging kunt inplannen of kunt kiezen het pakket op te halen in een DHL Parcel Shop.



Uitzonderingen
Een uitzondering geldt voor levende planten, die direct van de Duitse kweker worden verstuurd. Deze producten worden met DHL verstuurd. Zie hiervoor ook de opmerkingen bij het betreffende product.

Wanneer een product niet op voorraad is in ons Nederlandse magazijn wordt er in sommige gevallen voor gekozen het vanuit een alternatief magazijn te leveren. Hierdoor kan de levertijd langer zijn dan normaal, tot maximaal 5 werkdagen.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling bezorgd wordt?

De pakketdienst levert direct aan u of indien u niet thuis bent aan uw directe buren. Uontvangt van PostNL een kaartje in uw brievenbus waarop een code staat. Deze code kunt u op de website van PostNL ingeven en daar krijgt u verschillende opties. U kunt een dag kiezen waarop u het pakket wilt laten bezorgen (tijdsindicatie is niet mogelijk) of u kunt het pakket zelf afhalen op het dichtsbijzijnde PostNL-punt. U kunt ook een ander bezorgadres aangeven dan het factuuradres. Zo kunt u uw pakket bijv. op uw werk laten bezorgen.

Kan het bezorgadres afwijken van het factuuradres?

Ja, het bezorgadres kan afwijken van het factuuradres.

Kan mijn bestelling op een bepaalde dag geleverd worden?

Momenteel is het niet mogelijk op bepaalde dagen en tijden te leveren. Normaal wordt het pakket 1-2 werkdagen na ontvangst van de bestelling geleverd. Meestal worden de pakketten tussen 8:00 - 18:00 geleverd.

Bij leveringen met PostNL & DHL kunt u via uw Track & Trace code zien in welk tijdsvak van 2 uur PostNL verwacht te leveren. Let op: dit is slechts een indicatie.

Wat betekent het symbool ‘leverdatum’?

Jammer genoeg is het artikel dat u wilt bestellen momenteel niet leverbaar. Als u op het symbool ‘leverdatum’ klikt, uw e-mail-adres ingeeft en de aanmeldings-condities accepteert, ontvangt u automatisch een e-mail zodra het product weer leverbaar is. Let op: dit is geen reservering voor dit product.

Betaling en veiligheid

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

Alle betaalmogelijkheden die wij aanbieden zijn geheel veilig vanwege onze veiligheidsstandaards. Persoonlijke gegevens zoals gegevens van de creditcard worden beschermd door technische encryptie en additionele authorisatieprocessen - die beide als gegevens getransfereerd en opgeslagen worden.

Let op: klanten uit België en Luxemburg kunnen momenteel alleen kiezen uit vooruitbetaling en betaling met creditcard.

Betalen kan via:
- iDeal
- Vooruitbetaling
- Overschrijving / Betaling achteraf (het totaalbedrag dient binnen 14 dagen na ontvangst voldaan te worden)
- Creditcard (wij accepteren Visa, Mastercard, American Express en Diners Club)
- Paypal

De meeste creditcardbedrijven dragen alle kosten, in geval van misbruik zijn creditcardmaatschappijen meestal aansprakelijk voor schade die groter is dan 50,00 euro eigen risico. Contacteer hiervoor uw creditcardmaatschappij.

Hoe werkt iDEAL?

iDEAL is een veilige vorm van internetbankieren waarbij u tijdens uw bestelling naar de internetbankiersite van uw bank wordt geleid. In de vertrouwde omgeving van uw bank kunt u de betaling van uw bestelling veilig afhandelen. De betaalgegevens zijn al voor u ingevuld. Nadat u een bevestiging van uw bank heeft ontvangen keert u terug naar zooplus.nl en ontvangt u een bestelbevestiging. Aangezien de iDEAL betaling direct wordt verwerkt is deze direct zichtbaar op uw rekeningoverzicht. Wij sturen uw bestelling meteen verder naar het magazijn zodat de bestelling zo snel mogelijk wordt verzonden.
iDEAL werkt samen met deze Nederlandse banken: ABN Amro, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank en SNS Regio Bank.
 

Hoe werkt vooruitbetaling?

U heeft de mogelijkheid uw bestelling vooruit te betalen. Tijdens het bestellen kunt u voor deze methode kiezen. Nadat u uw bestelling verzonden heeft ontvangt u een e-mail met de informatie die u hiervoor nodig heeft.

Let hierbij op het volgende:
 

  • Zodra uw betaling door ons verwerkt is, wordt de bestelling automatisch naar u verstuurd.
  • Vermeld bij de overschrijving altijd uw bestelnummer. Wij kunnen uw betaling dan snel en makkelijk koppelen aan uw klantennummer.
  • Maak het juiste bedrag over op onderstaande bankrekening:

Rekeninghouder: zooplus AG
IBAN: NL 44 INGB 0005113456
SWIFT (BIC): INGBNL2A
Bank: ING Bank N.V. (voorheen Postbank)
Plaats: Muenchen

 

Hoe werkt overschrijving / betaling achteraf?

Bij de keuze overschrijving / betaling achteraf betaalt u pas nadat de artikelen zijn bezorgd. Afhankelijk van de keuze die u gemaakt heeft toen u uw adres invulde ontvangt u de factuur per e-mail of in het pakket. Na ontvangst van de producten heeft u twee weken de tijd om de openstaande rekening te betalen. Wij behouden ons het recht voor om bij de eerste bestelling per overschrijving een kredietwaardigheidscontrole uit te voeren en aan de hand van de uitkomst hiervan de gekozen betalingswijze achteraf te wijzigen. Mocht dit het geval zijn, dan stellen wij u natuurlijk onmiddellijk op de hoogte en bieden wij u een andere betalingswijze aan.

 

Ik betaal met een creditcard. Wanneer wordt het bedrag afgeboekt?

Zodra de goederen verzendklaar gemaakt zijn, sturen wij uw factuur-details binnen 2 dagen naar het creditcard-bedrijf. Er zal afgeboekt worden volgens uw persoonlijke afrekenings-periode. Wij accepteren MasterCard, Visa, Diners Club en American Express.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar ik heb de rekening al betaald. Wat kan ik doen?

Wij controleren graag uw gegevens. Informeert u ons over de precieze datum wanneer het geld is afgeboekt, uw IBAN en het bedrag dat u hebt overgemaakt. Gebruik hiervoor ons contactformulier.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar de betreffende producten heb ik helemaal of gedeeltelijk terug gestuurd.

Wij controleren graag uw gegevens. Stuur ons daarom een kopie van uw retourbewijs van de post.

Gebruik hiervoor ons contactformulier.

Retourneren en vervanging

Wat is jullie retouradres?

Contacteer voor het retouradres onze klantenservice.

Vul op het retourformulier in wat in uw pakket zit in en stop het retourformulier in het retourpakket.

Is er een limiet voor retourneren?

U heeft het recht uw aankoopovereenkomst met ons binnen 14 dagen na levering op te zeggen zonder vermelding van redenen.

Om binnen deze tijdslimiet te blijven hoeft u alleen maar de goederen binnen 14 dagen aan ons terug te sturen of ons binnen 14 dagen per e-mail te contacteren over uw retourzending.

Als het opzeggen van de overeenkomst goed is verlopen, moeten betalingen en/of services van beide kanten terug betaald worden. Nadat we uw retour gezonden pakket(ten) hebben ontvangen, wordt de koopovereenkomst geannuleerd en u wordt binnen 14 dagen terugbetaald via bankoverschrijving; vermeld daarvoor uw bank-gegevens.

Moet ik de verzendkosten voor de retouren betalen?

Alle producten die u online gekocht heeft en die u niet leuk vindt kunnen terug gestuurd worden als er maar voldoende porto gebruikt wordt. Stuur ons geen pakketten retour met te weinig porto. Wanneer u ons het verzendbewijs per e-mail toestuurt vergoeden wij uw verzendkosten wanneer uw pakket retour komt. Informeer ons altijd van tevoren over een retour.

 

Wanneer en hoe restitueren jullie de verzendkosten?

zooplus vergoedt alle verzendkosten conform het normale tarief. zooplus betaalt niet voor express zendingen en andere aanvullende diensten. Wij raden in de meeste gevallen aan onze Collectieservice te gebruiken. Vraag hiernaar bij onze klantenservice

Informeer ons via ons contactformulier over de geretourneerde pakketten, zodat we u het juiste bedrag terug kunnen betalen.

Het product wat ik besteld heb past niet. Mag ik het terug sturen?

U heeft het recht uw koopovereenkomst met ons binnen 14 dagen na levering op te zeggen zonder vermelding van redenen. Om binnen deze tijdslimiet te blijven hoeft u alleen de goederen binnen 14 dagen terug te sturen of ons binnen 14 dagen per e-mail te contacteren over uw geretourneerde goederen. Alle producten die u online gekocht heeft en die u niet leuk vindt kunnen terug gestuurd worden als het voldoende gefrankeerd is.

Waarom ontvang ik een factuur bij mijn omgewisselde bestelling, terwijl ik de vorige rekening al betaald heb?

Als u een product terug stuurt wordt uw klantenrekening bijgeschreven. Maar het wordt pas bijgeschreven nadat we de goederen ontvangen hebben. Als u de originele bestelling al via een creditcard betaald hebt, wordt het bedrag niet nog een keer afgeboekt. Negeer daarom de factuur bij de omgewisselde bestelling.

Let op: als u het teruggestuurde product tegen een ander product wilt inwisselen, moet u het verschil per creditcard betalen.

Als de prijs van het product dat u als vervanging gekregen heeft lager is dan de prijs van het originele product, wordt het verschil op uw klantenrekening gevalideerd. Het kan dan gebruikt worden voor volgende bestellingen. Voor verdere details contacteer ons via ons contactformulier.

Tegoedbonnen en korting

Welke tegoedbonnen en kortingen bieden jullie aan?

Bulkbestellingen: u krijgt 2 % korting bij bestellingen boven de € 100,-. Voor meer informatie klik hier.

Fokkersprogramma: als fokker krijgt u 8 % korting op bestellingen vanaf € 100,-. Voor meer informatie klik hier.

Dierenbeschermingsprogramma: dierenasielen en geregistreerde verenigingen voor de dierenbescherming zonder winstoogmerk krijgen 8 % korting op bestellingen vanaf € 100,-. Voor meer informatie lees alstublieft hier.

Hoe wissel ik een tegoedbon in?

Vul de code van de tegoedbon in het "tegoedbon"-veld in de "winkelwagen"-pagina in en klik op de "inwisselen"-button. De waarde van de bon wordt meteen van de totale inkoopwaarde afgetrokken en wordt getoond als besparing op de "winkelwagen"-pagina. Om complicaties te vermijden moet u goed controleren of u de spelling en het formaat (bijv. grote en kleine letters) precies overgenomen heeft.

Kan ik meerdere tegoedbonnen tegelijkertijd inwisselen?

Wij kunnen slechts één tegoedbon per bestelling accepteren.

Kan ik mijn tegoedbonnen inwisselen tegen geld?

Het is niet mogelijk tegoedbonnen tegen geld in te wisselen of ze voor eerdere bestellingen te gebruiken.

Kan ik cadeaubonnen bij zooplus kopen?

U kunt bij zooplus cadeaubonnen kopen ter waarde van 20, 25, 30 en 50 euro. U kunt uw tegoedbon tijdens het bestellen zelf individueel vorm geven: gelieve hiervoor e-mailadres en naam van de ontvanger gereed te houden. Bij de individualisering heeft u de keuze uit acht verschillende diermotieven, kunt u een persoonlijke felicitatietekst schrijven en de verzenddatum invullen. Nadat de cadeaubon betaald is, sturen wij deze naar het door u ingevulde e-mailadres. Let op het volgende: De cadeaubon wordt pas verzonden na ontvangst van betaling. De snelste manier van betalen is met creditcard.

Hoe wordt de cadeaubon verstuurd? Kan ik de cadeaubon ook persoonlijk geven?

Wij versturen de cadeaubon op de gewenste dag per e-mail aan het door u opgegeven e-mailadres. Wanneer u de cadeaubon wilt afdrukken en persoonlijk wilt overhandigen, dan vult u simpelweg uw eigen e-mailadres in het veld e-mailadres van de ontvanger in – dan kunt u de cadeaubon uitprinten en zelf geven. Indien u uw cadeaubon snel nodig heeft, kunt u het beste met creditcard betalen. Dan kunnen wij uw cadeaubon al op de volgende dag versturen.

Hoe kan de ontvanger de cadeaubon inwisselen?

De ontvanger kan zijn individuele cadeauboncode tijdens het bestellen eenvoudig in het "tegoedbon"-veld intypen en dan op "inwisselen" klikken - het bedrag wordt dan direct van het totale bedrag afgetrokken. Let op: Per bestelling kan slechts één cadeaubon gebruikt worden. Kies daarom een bedrag, dat de ontvanger volledig kan benutten. Niet gebruikte bedragen komen te vervallen. Als u er niet zeker van bent wat de ontvanger nodig heeft, dan kunt u beter twee cadeaubonnen à €25,00 geven dan één à €50,00 (bijvoorbeeld).

FAQ

Wie kan ik contacteren als ik een speciale vraag over een product heb?

U kunt ons contacteren via ons contactformulier. Uw vragen zullen zo snel mogelijk door onze deskundigen worden beantwoord.

Het product wat ik graag wil bestellen is momenteel niet verkrijgbaar. Kan ik het toch bestellen?

Als het product dat u wilt bestellen momenteel niet op voorraad is informeren wij u graag zodra het weer verkrijgbaar is. Als u op het symbool "leverdatum" klikt, uw email-adres ingeeft en de aanmeldings-condities accepteert, ontvangt u automatisch een e-mail zodra het product weer leverbaar is. Let op: dit is geen resevering.

Hoe kan ik geïnformeerd blijven over jullie speciale aanbiedingen?

U kunt op de hoogte gehouden worden door zich bij de zooplus nieuwsbrief aan te melden. Wij sturen u regelmatig een newsletter met de nieuwste aanbiedingen inclusief koopjes, cadeautjes en nieuwe producten. p>

Als u nieuw bij zooplus bent, kunt u zich tijdens de registratie voor de nieuwsbrief aanmelden.

Hoe kan ik me voor de zooplus nieuwsbrief afmelden?

U kunt zich altijd afmelden van de nieuwsbrief door gewoon op de link te klikken in de nieuwsbrief voor het afmelden. Via deze link komt u op een site waar u zich kunt afmelden van de nieuwsbrief.

Hoe lang zijn de speciale aanbiedingen geldig?

De speciale aanbiedingen zijn zo lang geldig tot ze op zijn. U kunt ze in normale huishoud*hoeveelheden bestellen.

Bieden jullie gratis proefpakketten aan?

Af en toe krijgen wij gratis proefpakketten van onze leveranciers. U kunt de actuele monsters direct bij de betreffende productlijst vinden. Via onze nieuwsbrief informeren wij u ook over proefpakketten.

Waarom leveren jullie alleen multipacks en megapacks in de natvoer categorieën?

Om scherpe prijzen te kunnen garanderen en transportschade te minimaliseren is bieden we onze producten in deze vorm aan.

Waarom kan ik multipacks en megapacks alleen in één smaak bestellen?

Onze multipacks worden meestal net zo in uw pakket gestopt als wij ze van onze leveranciers ontvangen. Zo versnellen we het inpakken en kunnen we kosten besparen. Hierdoor profiteren onze klanten van een lagere prijs.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Vul het email-adres waarmee u bij zooplus geregistreerd bent in de wachtwoord-herinnering in. U ontvangt uw wachtwoord binnen een paar minuten op dit e-mailadres.

Let op: uw actuele wachtwoord is bij ons opgeslagen als een gecodeerde code en kan niet telefonisch aan u gegeven worden.

Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?

We gebruiken alle mogelijke beveiliging om uw gegevens te beschermen. Dit geldt zowel tijdens het bezoek aan onze website, als tijdens een mogelijke betaling. Wij informeren u graag verder over onze privacy & veiligheidsstandaards.

Nieuwsbrief

Wat is de zooplus nieuwsbrief?

Regelmatig informeren wij u per e-mail over koopjes, gratis monsters, nieuwe producten en andere aanbiedingen.

Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?

In "mijn zooplus" kunt u zich aanmelden of door uw email-adres in te vullen bij de nieuwsbriefbutton op de website. U ontvangt een e-mail die om een bevestiging vraagt. Bevestig deze aanmelding door te antwoorden zonder het onderwerp te veranderen.

Regelmatig informeren wij u per email over koopjes, gratis monsters, nieuwe producten en andere aanbiedingen.

Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?

U kunt zich altijd afmelden doorop de link te klikken in de nieuwsbrief voor het afmelden. Via deze link komt u op een site waar u zich kunt afmelden voor de nieuwsbrief.

Heeft u geen antwoord gevonden op deze pagina? Contactformulier