Uw winkelwagen

Uw winkelwagen is nog leeg.

Zooplus gebruikt cookies om jou de best mogelijke service te bieden. Wanneer je verder gaat naar onze website, accepteer je de Cookievoorwaarden.

De Zooplus app

Download

Retouren en vervangingen

Wanneer en hoe kan ik een artikel terug sturen?

Van gedachte veranderd

U heeft het recht uw koopovereenkomst met ons binnen 14 dagen na levering op te zeggen zonder vermelding van reden. Bent u niet tevreden? Dan vragen wij u om binnen 14 dagen contact met ons op te nemen over uw retourzending. Alle producten die u online gekocht heeft en die u niet leuk vindt, kunnen teruggestuurd worden als het voldoende gefrankeerd is.

Verkeerd product ontvangen

Als u onverhoopt een verkeerd artikel heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice om de retourzending en terugbetaling in orde te maken.

Uitgesloten van het herroepingsrecht

Een klein aantal artikelen is uitgesloten van het herroepingsrecht. Deze artikelen, zoals geopende verpakkingen of artikelen met een korte houdbaarheidsdatum, kunnen niet geretourneerd worden. Indien een artikel is uitgesloten van het herroepingsrecht vermelden wij dit op de productpagina.

Om de algemene voorwaarden te bekijken, klik dan hier.

Terugsturen van een artikel

Stap 1:

Neem eerst, binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, contact op met onze klantenservice voordat u de goederen terugstuurt. Onze klantenservice voorziet u dan van een retournummer en de instructies voor de retourzending.

U bereikt onze klantenservice op de volgende manieren:

  • Website Gebruik hiervoor ons contactformulier
    Telefoon: +31 (0)20-2622161 vanuit Nederland en +32-2-5887166 vanuit België. U kunt ons bereiken op maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 14:00.
    E-mail: service@zooplus.nl

Wilt u bij uw contact direct het artikelnummer van het artikel dat u wilt retourneren aan ons doorgeven? Dan kunnen wij u direct van een persoonlijk retournummer voorzien. Dit nummer garandeert dat het teruggestuurde artikel aan uw klantenaccount wordt gekoppeld.

U kunt uw pakket kosteloos retourneren via de retourservice van DHL. Via de link in de e-mail die u van ons ontvangt staat een link waarmee u een afspraak kunt maken om het pakket thuis op te laten halen of een label kunt printen om het pakket terug te sturen via een DHL Parcelshop. Wij vergoeden de kosten van de retourzending alleen als u gebruik maakt van de retourservice van DHL.

Stap 2:

Onze klantenservice voorziet u van een retournummer en de instructies voor de retourzending. Wij vragen u deze instructies zorgvuldig op te volgen, zodat uw retourzending in goede orde verzonden en verwerkt kan worden.

Indien mogelijk vragen wij u om de artikelen in de originele verpakking terug te sturen. Als dit niet meer mogelijk is, gebruik dan een andere verpakking.

Stap 3:

Retourneer het pakket volgens één van deze onderstaande opties:

Optie 1: Laat het pakket bij u thuis ophalen via de retourservice van DHL. U kunt hiervoor een afspraak maken via de link in de e-mail met uw persoonlijke retournummer en de instructies voor de retourzending.

 

Optie 2: Maak via de link in de e-mail met uw retournummer uw eigen label voor de retourzending aan. Wij vragen u het retourlabel uit te printen en stevig aan de buitenkant van het pakket te bevestigen. U kunt het pakket vervolgens afgeven bij een DHL Parcelshop bij u in de buurt.

Tip: bewaar altijd het ontvangstbewijs van uw retourzending! Mocht uw retourzending verloren raken is uw ontvangstbewijs vereist. Zonder bewijs kunnen wij de restitutie helaas niet uitvoeren.