Retouren en vervangingen

Wanneer en hoe kan ik een artikel terug sturen?

Van gedachte veranderd

U heeft het recht uw koopovereenkomst met ons binnen 14 dagen na levering op te zeggen zonder vermelding van reden. Bent u niet tevreden? Dan vragen wij u om binnen 14 dagen contact met ons op te nemen over uw retourzending. Alle producten die u online gekocht heeft en die u niet leuk vindt, kunnen teruggestuurd worden als het voldoende gefrankeerd is.

Verkeerd product ontvangen

Als u onverhoopt een verkeerd artikel heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice om de retourzending en terugbetaling in orde te maken.

Uitgesloten van het herroepingsrecht

Een klein aantal artikelen is uitgesloten van het herroepingsrecht. Deze artikelen, zoals geopende verpakkingen of artikelen met een korte houdbaarheidsdatum, kunnen niet geretourneerd worden. Indien een artikel is uitgesloten van het herroepingsrecht vermelden wij dit op de productpagina.

Om de algemene voorwaarden te bekijken, klik dan hier.

Terugsturen van een artikel

Stap 1:

Neem eerst, binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, contact op met onze klantenservice voordat u de goederen terugstuurt. Onze klantenservice voorziet u dan van een retournummer en de instructies voor de retourzending.

U kunt ons op de volgende manieren contacteren:

    Website Gebruik hiervoor ons contactformulier
    Telefoon: Vanuit Nederland: +31 (0)20-2622161 en vanuit België: +32-2-5887166 maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur (standaard tarief, afhankelijke van aanbieder)
    E-mail: service@zooplus.nl

Wilt u bij uw contact direct het artikelnummer van het artikel dat u wilt retourneren aan ons doorgeven? Dan kunnen wij u direct van een persoonlijk retournummer toesturen. Dit nummer garandeert dat het teruggestuurde artikel aan uw klantenaccount wordt gekoppeld.

U kunt uw pakket thuis laten ophalen door onze retourservice of het pakket zelf terugsturen via een postkantoor. Lichte artikelen kunt u zelf retourneren, wij vergoeden de verzendkosten dan achteraf. Wij vergoeden deze kosten alleen bij het overleggen van een verzendbewijs. Deze kunt u digitaal naar ons sturen middels een duidelijke foto of scan.

Stap 2:

Vul het retourformulier in dat u heeft ontvangen bij uw bestelling (dit formulier is bevestigd aan de rekening) en voeg het persoonlijk retournummer toe. Leg dit formulier in het pakket met de artikelen dat u terug wilt sturen.

Indien mogelijk vragen wij u om de artikelen in de originele verpakking terug te sturen. Als dit niet meer mogelijk is, gebruik dan een andere verpakking.

Stap 3:

Retourneer het pakket volgens één van deze onderstaande opties:

Optie 1: Laat het pakket bij ophalen via onze retourservice. De link om hiervoor een afspraak te maken vindt u in de e-mail met uw persoonlijke retournummer.

 

Optie 2: Verstuur het artikel via een postkantoor, voldoende gefrankeerd, naar:

    zooplus AG
    Ledeboerstraat 46-48
    5048 AD Tilburg
    Nederland

Indien u gebruik maakt van deze optie, bent u verplicht om de goederen op eigen kosten terug te sturen. Deze retourkosten zullen zo spoedig mogelijk worden vergoed als we de goederen hebben ontvangen, op voorwaarde dat u ons op de hoogte brengt van de retour binnen de termijn van 14 dagen na ontvangst.