Winkelwagen

Deelnamevoorwaarden zooplus Club Basis

De zooplus Club is ons loyaliteitsprogramma voor klanten, bedoeld om klanten te belonen voor hun voortdurende vertrouwen en betrokkenheid. Deze deelnamevoorwaarden zijn van toepassing op deelname aan de zooplus Club, die wordt beheerd door zooplus SE, Herzog-Wilhelm-Strasse 18, 80331 München, Duitsland.

Door deel te nemen aan de zooplus Club gaat de klant akkoord met deze deelnamevoorwaarden. Het programma kent twee varianten: Basis en Premium.

1.1 Voorwaarden voor deelname
Alle klanten met een geldig account op zooplus.nl en een leveradres binnen Nederland worden automatisch ingeschreven voor het Basis-lidmaatschap.

1.2 Voordelen van het Basis-lidmaatschap

  • Het verdienen van zooPoints bij gekwalificeerde aankopen
  • Het inwisselen van zooPoints voor beloningen in de Bonusshop
  • 100 zooPoints als welkomstcadeau bij de eerste bestelling
  • Een verjaardagsvoucher van 250 zooPoints na het aanmaken van een huisdierprofiel 

2.1 Algemeen

De basis van het zooplus loyaliteitsprogramma bestaat uit zooPoints, die bijgeschreven worden op het klantaccount. De zooPoints kunnen uitsluitend worden gebruikt voor de doelen die in de deelnamevoorwaarden vermeld zijn. zooPoints van andere spaarprogramma’s kunnen niet omgezet worden in zooPoints. Het zooplus-account en de zooplus-saldo zijn niet overdraagbaar en niet inwisselbaar tegen geld. De actuele zooPoints-saldo kan de klant in zijn of haar persoonlijke account bij zooplus onder "mijn zooplus" terugvinden. Het puntensaldo kan alleen door de klant te allen tijde ingezien worden.

2.2 Verkrijgen van zooPoints

Voor iedere betaalde bestelling bij zooplus worden de zooPoints automatisch bijgeschreven op het klantenaccount. Voor iedere euro ontvangt de klant één zooPoint. Voor enkele speciale acties kunnen zooPoints apart bijgeschreven worden. De hoeveelheid van die zooPoints staan op de website van zooplus vermeld.

2.3 Uitsluiting van zooPoints-creditering en maximale zooPoints-creditering

Voor producten met een verkoopprijs van 0 euro (bijvoorbeeld proefverpakkingen, beloningen uit de Bonusshop, gratis geschenken), ingeleverde tegoed- en cadeaubonnen en andere kortingen, terugbetalingen of naleveringen worden geen zooPoints bijgeschreven. In andere specifieke gevallen kan het eveneens voorkomen dat er geen zooPoints worden toegekend. Er geldt een maximum van 10.000 zooPoints per kalenderjaar dat aan een account kan worden gecrediteerd. Zodra dit maximum is bereikt, worden er geen verdere zooPoints toegekend tot het begin van het volgende kalenderjaar. Zooplus behoudt zich het recht voor om geen zooPoints toe te kennen voor contractaanbiedingen waarvan het vermoeden bestaat dat deze zijn ingediend met het oog op commerciële wederverkoop van de goederen.

2.4 Bijschrijvingsprocedure zooPoints en meerdere accounts

zooPoints worden automatisch bijgeschreven op het zooplus-account van de klant zodra de bestelling volledig is betaald en de betaling volledig is verwerkt in het systeem van zooplus. De punten worden toegekend aan het klantaccount waarmee de bestelling is geplaatst. Indien een klant bestellingen plaatst via meerdere klantaccounts, worden de zooPoints bijgeschreven op het individuele account waarop de betreffende bestelling is geplaatst. Het is niet mogelijk om zooPoints over te dragen van het ene klantaccount naar het andere.

2.5 Verval van zooPoints

Indien zooPoints niet binnen 12 maanden na toekenning aan het klantaccount worden ingewisseld voor een beloning, vervallen deze aan het einde van het betreffende kwartaal. De vervaldatum en het aantal vervallen punten worden duidelijk weergegeven in het klantaccount. zooPoints vervallen eveneens indien het klantaccount op gegronde redenen wordt geblokkeerd. Speciale zooPoints-acties kunnen een kortere geldigheidsduur hebben. 

3.1 Algemeen

Elke klant met een klantaccount kan zijn of haar zooPoints inwisselen voor bonusproducten zodra het vereiste aantal zooPoints is verdiend. De beschikbare bonusproducten en het aantal benodigde zooPoints worden weergegeven in de Bonusshop. ZooPoints-beloningen kunnen uitsluitend worden ingewisseld in combinatie met een reguliere bestelling (minimale bestelwaarde van 9 euro, exclusief verzendkosten).

3.2 Voorwaarden voor inwisseling van zooPoints

Bonusproducten kunnen uitsluitend worden ingewisseld via het persoonlijke klantaccount onder ‘mijn zooplus’. De beschikbaarheid van de bonusproducten kan variëren afhankelijk van datum en seizoen. Bepaalde bonusproducten kunnen op specifieke momenten niet beschikbaar zijn. Voor specifieke bonusproducten kunnen aangepaste voorwaarden gelden; eventuele wijzigingen of aanvullingen worden vermeld.

3.3 Verzending van bonusproducten

De verzendkosten voor bonusproducten zijn gebaseerd op de op dat moment geldende verzendtarieven bij zooplus. Klik hier voor meer informatie over de verzendkosten bij zooplus. Het bonusproduct van zooplus kan aan de winkelwagen worden toegevoegd door op het winkelwagensymbool te klikken. Vervolgens kunnen reguliere producten aan de bestelling worden toegevoegd tegen de gebruikelijke prijzen.

Indien een bonusproduct bij ontvangst beschadigd of onjuist is, wordt de klant vriendelijk verzocht contact op te nemen met de klantenservice van zooplus via het contactformulier of telefonisch van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur en op zaterdag tussen 08:00 en 14:00 uur via +31 13 208 20 53. 

Klanten die ten minste één huisdierprofiel aanmaken in hun klantaccount onder ‘mijn zooplus’ en akkoord gaan met de voorwaarden voor de verjaardagsvoucher, ontvangen eenmaal per jaar een verjaardagsvoucher van 250 zooPoints. Deze wordt bijgeschreven op het klantaccount in de geboortemaand van het betreffende huisdier.

Er wordt maximaal één verjaardagsvoucher per account per kalenderjaar uitgegeven. 

5.1 Opzegging

Klanten kunnen hun deelname aan het zooplus Club Basic-lidmaatschap op elk moment beëindigen door contact op te nemen met de klantenservice.

5.2 Wijziging van deelnamevoorwaarden

zooplus behoudt zich het recht voor om de programmaregels of deze deelnamevoorwaarden op elk moment te wijzigen, met voorafgaande kennisgeving indien wettelijk vereist.

Ingrijpende wijzigingen worden gecommuniceerd via e-mail en/of op de website. Voortgezette deelname aan het programma geldt als aanvaarding van de nieuwe voorwaarden.

5.3 Beëindiging van het programma

zooplus behoudt zicht het recht voor om het zooplus Club-programma geheel of gedeeltelijk te beëindigen, met passende kennisgeving.Shape 

Vragen over het zooplus Club-lidmaatschap of over zooPoints kunnen worden gericht aan:KlantenserviceEmail: service@zooplus.nlTelefoon: +31 13 208 20 53 (Ma-vr 08:00–18:00, za 8:00-14:00)Contactformulier 

  • Op het zooplus Club-programma is de Nederlandse consumentenwetgeving van toepassing.
  • Duits recht is van toepassing, tenzij dit in strijd is met de bescherming die wordt geboden onder de Nederlandse consumentenwetgeving.
  • Indien een bepaling uit deze deelnamevoorwaarden ongeldig wordt verklaard, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. 

Zooplus hecht grote waarde aan de bescherming van persoonsgegevens van haar klanten. Het privacybeleid van zooplus is hier beschikbaar.