
413 reviews voorSureFlap Microchip Kattenluik
Upload je eigen productfotoErvaringen van huisdiereigenaren
Door AI gegenereerde samenvatting op basis van klantenbeoordelingen
Het kattenluik is handig om ongewenste katten buiten te houden en werkt goed als het functioneert. Helaas ervaren veel gebruikers problemen met de batterijduur en de chipregistratie, waardoor het luik niet altijd betrouwbaar is. Sommige kattenluiken gaan snel kapot of reageren niet meer op de chip. Toch zijn er ook tevreden klanten die het product al jaren zonder problemen gebruiken. Het blijft een populaire keuze voor kattenliefhebbers.
|
Begint ineens batterijen te vreten
De sureflap heeft het ruim een jaar perfect gedaan. Vreemde katten buiten, eigen kat vrolijk in en uit wanneer het haar uitkomt. Nu na zo'n 9 maanden tevreden gebruik (met batterijen maar een keer vernieuwd) jaagt dit ding er nu elke dag zijn vier batterijen doorheen. Er is dus duidelijk iets stuk gegaan. Ik heb de papieren nog niet doorgekeken, maar zal wel 1 jaar garantie zijn ben ik bang...
|
Gaat net lang genoeg mee om de garantieperiode te overbruggen.
2.5 jaar is het kattenluik meegegaan... Net buiten garantie uiteraard. Het klepje dat het luik elektronisch vergrendeld is vast blijven steken en komt niet meer naar boven. Serieuze teleurstelling moet ik zeggen. Het vreet ook batterijen, maar daar kan ik nog mee leven. Gelukkig heb ik het destijds aangekocht voor 70 euro. Heden is de prijs meer dan verdubbeld. Het zal door de oorlog zijn zeker... Een tweede ga ik niet kopen, wat een rommel.
|
Super en tip: na schoonmaken werkt ie weer!
Werkt super, ruim een jaar in gebruik. katten hadden het snel door.
Na een jaar werkte het Luik ineens niet meer, zoals ik in meer reviewsres. Oplossing: Aan de binnenkant 4 schroefjes losdraaien en schoonmaken. Werkt daarna weer prima.
|
Al 10 jaar werkzaam
Bij mij zit dit luikje al 10 jaar in de deur en nu pas beginnen er wat gebreken te komen.
Het magneetje is aan het roesten en valt er steeds uit, ook met lijm. Maar ja, na zo een lange tijd in gebruik.
De batterijen gaan ook nog gewoon maanden mee. Zo aan de andere reviews te lezen had ik een heel goed exemplaar of ze werden 10 jaar geleden beter gemaakt.
Ik ga nu wel een nieuwe kopen, dus ben benieuwd.
|
Al jarenlang tevreden!
In okt 2010 gekocht om buurtkatten buiten te houden, met succes. De vier standen om het luikje vast te zetten zijn erg prettig.
Afgelopen zomer liet (na 13 jaar!) het magneetje in het luikje los. Deze had ik gemakkelijk terug kunnen lijmen en dan had het luikje vast nog jaren prima gewerkt. Echter, vanwege schilderwerk haalden we het luikje uit de deur, en toen bleek het plastic van de buitenzijde krokant geworden. Daarom besloten dit luikje opnieuw aan te schaffen. Ik ben zeer tevreden!
|
Luikje nu 8 jaar oud, doet het nog prima
Het luikje is nu 8 jaar oud, en doet het nog prima.
Eén kat, gemiddeld 5 a a10 retourtjes per dag.
Over de blokkering met de draaiknop heb ik geen mening, want die gebruik ik niet.
Batterijen vervang ik eens per jaar, preventief. In oktober, zodat de kat in ieder geval de koude maanden niet voor een gesloten deur staat.
Ik schrik wel van de huidige prijs van € 130,-. Acht jaar geleden betaalde ik € 70,-.
|
Na onderhoud weer top !
Na een jaar begon het luik batterijen te vreten. Ligt voor 99% aan vervuiling van de sensor. Apparaat aan binnenkant(deur) met 4 schroeven los halen en dan de twee kleine schroefjes in de tunnel losmaken.
Maak alles schoon en nieuw :-) Ook het motortje bij het slotpaletje.Let op het klein veertje ! Suc6..
|
Ook na 3 jaar stuk
Net als bij meer gebruikers die hier een review hebben achtergelaten, is ook bij mij het luikje na 3 jaar stuk. Nou ja, hij doet het nog wel, maar de batterijen zijn na een week leeg (dure Duracell, met goedkope varianten of oplaadbare werkt hij helemaal niet). Het luikje is inmiddels bijna €50 duurder!
|
Na 3 jaar ineens stuk! Gaat niet meer open!
Luikje werkte goed, tot jaar geleden… na ongeveer 3 jaar kapot. Dat slaat toch nergens op.
Ik lees het in de reviews van anderen ook, precies hetzelfde!
Het werd niet eens dagelijks gebruikt door 1 kat. Eigenlijk alleen tijdens vakantieperiode. Alles geprobeerd, nieuwe batterijen, reset maar nee hoor. En nu zijn ze gewoon 2X ZO DUUR !!! Door Corona zeker of de oorlog.
|
Werkt top
Wij hebben de Sureflap nu een aantal maanden en zijn er heel blij mee! Sindsdien geen boevenkatten uit de buurt meer in huis, scheelt een hoop stress. We hebben de batterijen nog niet hoeven vervangen na een aantal maanden. Het kattenluik is een standaard maat dus wij hoefde niet bij te zagen. onze grote kat van 6,5kg heeft er iets moeite mee maar past er doorheen
|
Jammer
Claudia, ik herken je klacht. Ook bij ons werkt het palletje niet meer na 3 jaar. Er komt nu een andere kat in ons huis. Is het niet mogelijk om alleen het deurtje waar het palletje zit te vervangen? Heel jammer..
|
Stuk na 3 jaar!
De eerste 3 jaar enorm tevreden met dit luikje; geen vreemde katten meer in huis. Maar na 3 jaar is het luikje stuk, en werkt het palletje aan de onderkant niet meer. Niet te repareren, en nu is het luik een stuk duurder dan 3 jaar geleden. Toch even op zoek naar een goedkoper alternatief als het luik maar 3 jaar meegaat...
|
best aardig maar zuipt batterijen
Kat is er blij mee, maar elke maand nieuwe batterijen is toch wel een beetje van het goede.
s kijken of ik er een adapter op kan aansluiten.
Verder vindt ik dat een luik met een hub die geen wifi heeft wel erg uit de tijd.
Waarom niet gewoon een luik met wifi, dan kan die hub ook in de prullenbak
|
na bijna 3 jaar ineens kapot
Werkte perfect, maar was binnen 3 jaar stuk. Het palletje aan de binnenkant kan niet meer naar beneden, dus de katten kunnen er alleen nog uit, maar niet meer in. Daar heb je dus precies niks meer aan. Ook is het luikje binnen 3 jaar € 15,- duurder geworden, inclusief 30% korting die er nu op zit!
|
14x12??
14x12 is toch veel te klein? Vooral in de hoogte. Dat katten eigenaren zoiets kopen. Dat de fabrikanten zoiets maken. Waarschijnlijk hebben ze zelf geen katten. Probeer het anders zelf uit. Maak een gat in de breedte van uw schouders maar dan een paar cm smaller en korter. Probeer er eens dan door heen te gaan. Ja het gaat, maar met wat voor acrobatiek?
|
Resetten lukt niet!
Op zich prima luikje. Helaas heeft ook vreemde kat zijn kop door het luikje gestoken. Tot 2x toe geprobeerd het luikje te resetten. Lukt niet, hij houdt het oude geheugen vast. Met als gevolg met regelmaat een vreemde kat binnen
|
Excellent, na wat oefening
Mijn kat van bijna 5 jaar leerde in ongeveer 2 weken en in stapjes hoe ze door het luik kan met de chip. De kat is nooit een kattendeur (ook niet chip-loos) gewend geweest. Het deurtje is best stil, enkel de klik van het slotje. Voorlopig geen vreemde kat die nog binnen komt, en een pak gemoedsrust bij om niet telkens ramen/deuren open te moeten doen. Batterijen, niks op aan te merken, stevig, kwalitatief, netjes, groot genoeg voor gewoon dier, en met wat handigheid, eenvoudig te installeren.
|
Prima luik, maar sinds kort ghost ontgrendelingen
Het luik functioneert prima. Belangrijk: geen dure duracell batterijen gebruiken, maar de goedkoopste eigenmerk van supermarkten en bouwmarkten. Gaan veel langer mee.
Sinds een week hebben we regelmatig spontane ontgrendelingen zonder dat de kat in de buurt is. De kat schrikt zich dan een ongeluk. Alles schoongemaakt, maar probleem blijft.
|
Prima ding batterijen gaan als het rode lampje gaat knipperen nog drie maanden mee
Erg tervreden met dit kattenluik. Gevoeligheid even op 10 zetten. Na verloop van tijd gaat het rode batterijen lampje knipperen. Maak je geen zorgen, doen het hier na drie maanden nog steeds prima met de “lege” batterijen
|
Doet het ineens niet meer
Niet tevreden. Net voor de vakantie checkten we het luikje in het tuinhuisje. Maar ineens werkt het niet meer! Batterij vervangen reset gedaan, niks hielp.
Dus probleem met voeren in de vakantie.
Hoop dat er nog garantie op zit… waarschijnlijk net niet.
